OPĆE INFORMACIJE | |
Nositelj predmeta | dr. sc. Arijela Fabrio, viša predavačica |
Naziv predmeta | Talijanski jezik za akademske potrebe 2 |
Suradnici | |
Studijski program | preddiplomski / diplomski |
Status predmeta | obvezni |
Bodovna vrijednost (ECTS) | 2 ECTS |
Način izvođenja nastave | 30V + e-učenje |
OPIS PREDMETA | |
Ciljevi predmeta | Usvajanje i razvijanje osnova talijanskog jezika i gramatike. Početno razvijanje vještina pisanja i čitanja teksta na stranom jeziku te početno svladavanje vještine izražavanja na stranom jeziku. Usvajanje osnovnog vokabulara te prvotno usvajanje vokabulara jezika struke. |
Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi | Koristiti strani jezik u stručnoj komunikaciji |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Ponavljanje obrađenih gramatičkih jedinica i usvojenog vokabulara iz prethodnog semestra kroz rad na kraćem stručnom tekstu. Vježbe i zadaci, podjela studenata u grupe kao poticaj za diskusiju putem međusobnog postavljanja pitanja i odgovora na temu teksta. Upute za domaću zadaću. Upute za izradu prezentacija izabranog teksta. 2. nastavna jedinica: Obrada glagolskog vremena futur jednostavni, slušanje audio materijala. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 3. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Usvajanje novog vokabulara i izraza. Provjera razumijevanja usvojene gramatičke jedinice. Poticaj na konverzaciju putem ponuđenih ilustracija, podjela studenata u grupe. Provjera prethodne domaće zadaće i priprema sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 4. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Futur složeni, vježba. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Kraći stručni tekst, podjela studenata u grupe, obrada po odlomcima teksta. Domaća zadaća vezana uz tekst, provjera prethodne. Prezentacija izabranog teksta. 5. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Vježbe i zadaci. Ponavljanje prepozicija, zadaci. Kraći tekst kao prijedlog čitanja i poticaj na diskusiju u obliku dijaloga studenata podijeljenih u grupe. Provjera i diskusija prethodne domaće zadaće, priprema sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 6. nastavna jedinica: Futur u svrhu pretpostavke, vježbe i zadaci. Provjera obrađenog teksta, poticaj na diskusiju putem postavljanja ključnih pitanja po odlomcima. Ključne riječi i ideje kao vodilje pismenog sažetka teksta. Prijedlog domaće zadaće i provjera prethodne. Prezentacija izabranog teksta. 7. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Stjecanje i primjena novog proširenog vokabulara kroz leksičke vježbe i zadatke. Rad na tekstu kao primjena novog vokabulara. Provjera i diskusija prethodne domaće zadaće i priprema sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 8. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje obrađenih glagolskih vremena u indikativu kroz vježbe i zadatke. Kraći tekst na temu svakodnevne situacije kao vježba čitanja i razumijevanja, širenja vokabulara. Isti tekst kao pismena obrada za sljedeću domaću zadaću te provjera i diskusija prethodne. Prezentacija izabranog teksta. 9. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Obrada nove gramatičke jedinice, pluskvamperfekt. Pregled novog vokabulara. Vježbe i zadaci. Provjera i diskusija prethodne domaće zadaće te priprema sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 10. nastavna jedinica: Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća dosad stečena leksička i gramatička znanja te širi vokabular. Obrada teksta putem ključnih odlomaka, ideja i riječi. Ponavljanje glagolskih vremena u indikativu i prepozicija. Domaća zadaća: priprema kraćeg teksta po izboru. Prezentacija izabranog teksta 11. nastavna jedinica: Izabrani tekstovi studenata i njihovo samostalno prezentiranje. Komentar i diskusija o izlaganju. Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Priprema kraće domaće zadaće. Prezentacija izabranog teksta. 12. nastavna jedinica: Izabrani tekstovi studenata i njihovo samostalno prezentiranje. Komentar i diskusija o izlaganju. Tekst i lekcije iz obvezatnog udžbenika. Vježbe i zadaci kao provjera usvojenog gradiva. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Provjera i diskusija prethodne domaće zadaće te priprema kraće sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 13. nastavna jedinica: Izabrani tekstovi studenata i njihovo samostalno prezentiranje. Komentar i diskusija o izlaganju. Tekst i lekcije iz obvezatnog udžbenika. Vježbe i zadaci u lekciji. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Provjera prethodne i priprema kraće sljedeće domaće zadaće. Prezentacija izabranog teksta. 14. nastavna jedinica: Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Izabrani tekstovi studenata i njihovo samostalno prezentiranje. Komentar i diskusija o izlaganju. Pregled obrađenog gradiva u svrhu pripreme za završni ispit. Prezentacija izabranog teksta. 15. nastavna jedinica: Pregleda obrađenog i usvojenog gradiva u svrhu pripreme za završni ispit. Prezentacija izabranog teksta. |
Vrste izvođenja nastave: | vježbe |
Obveze studenata | Aktivno sudjelovanje na nastavi te redovito pohađanje vježbi. Redovito pisanje domaće zadaće. Kraće usmeno izlaganje. Provjera stečenog znanja na završnom ispitu. |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) | 1) Loredana Chiappini, Nuccia de Filippo: Un giorno in Italia 1, 2002., Bonacci editore, Roma 2) Janfrancesco, E.: Parla e scrivi, 2002, Cendali editore 3) Susanna Nocchi: Grammatica pratica della lingua italiana, 2006., Alma edizioni, Firenze 4) Bertoni, Nocchi: Le parole italiane, Alma edizioni, 2003., Firenze 5) Barreca, Cogliandro, Murgia: Palestra italiana, 2003., Bonacci editore, Roma 6) Bailini, Consonno: I verbi italiani, 2004., Alma edizioni, Firenze |
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskoga programa) | 1) dr. Jernej, J.: Konverzacijska talijanska gramatika, 1982., Školska knjiga 2) Amato, C.: Mondo Italiano, Bonacci editore, 1999., Roma 3) Enciclopedia Garzanti Universale, Aldo Garzanti Editore, 1998. 4) Vježbe i materijali sa Internetskih stranica. |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija | |